استرس اکوکاردیوگرافی

استرس اکوکاردیوگرافی

دسته بندی : دسته بندي نشده

استرس اکوکاردیوگرافی یا همان تست استرس اکو، نوعی روش تصویر برداری قلبی است که مهم ترین کاربرد آن بررسی غیرتهاجمی وضعیت گرفتگی عروق قلبیدر افرادی است که از تنگی نفس یا درد قفسه سینه فعالیت شکایت دارند.

در این روش ابتدا در حالت استراحت و قبل از شروع تست عملکرد قلب بیمار با تصاویر اکوکاردیوگرافی بررسی و ذخیره می شود و سپس بعد از افزایش ضرببان قلب بیمار به حد مورد نظر که یا ب استفاده از ورزش و یا از طریق تزریق داروهای خاصی انجام می شود مجدد تصاویر قلبی بررسی و ذخیره می شود و با مقادیر حالت استراحت مقایسه می شود.

در حالت نرمال انتظار می رود با افزایش ضربان قلب و فعالیت بیمار انقباض قلبی اقزایش یابد در حالی که در بیمارانی که گرفتگی قابل توجه در عروق قلبی دارند نه تنها عملکرد انقباضی قلب افزایش نمی یابد بلکه شاهد افت عملکرد قلبی بیمار در منطقه ای که توسط رگ مذکور خون رسانی می شود خواهیم بود.

مزیت انجام استرس اکو در مقایسه با اسکن هسته انجام آسان تر و  یک مرحله ای بودن تست و همچنین عدم قرار گیری بیمار در معرض رادیودارو و اشعه آن که به خصوص در افراد جوان وخانم هایی که احتمال بارداری داشته یا در دوره شیردهی هستند اهمیت ویژه ای دارد.

این مطلب مفید بود؟ (1)(0)
نظرات (0)
1 تیر 1402 - 20:15
بازدید ها: 26
استرس اکوکاردیوگرافی
51
مطالب پیشنهادی

نظرات شما

نظرتون در مورد پست استرس اکوکاردیوگرافی چی هست ؟

  • Captcha
لطفا به نکات زیر توجه نمایید :
نظرات شما بعد از بررسی توسط پزشک و تایید نمایش داده می شود.
لطفا از بکار بردن کلمات غیر اخلاقی و به دور از فرهنگ ایرانی - اسلامی خودداری فرمایید.